onsdag 1 oktober 2008

Kalles Randiga Vadå?

Som många vet så äter jag inte pålägg. Inte av något slag (jag kan äta sallad på en macka om jag nu mot förmodan skulle bli sugen på en macka) Kall mat är verkligen något av det räligaste jag vet. Men trotts min groteska fobi gentemot grejer man i regel lägger på en macka så har jag noterat en grej.

Som alla säkert lagt märke till så har Kalles Kaviar, som är en produkt ifrån företagen Abba Seafood, (undrar hur ofta/dag någon googlar 'kalles kaviar' egentligen) gjort en massa äckliga nya smaker (jag antar bara att dom är äckliga. Det är ju trots allt pålägg vi pratar om) såsom 'Kalles Randiga Banan" (låter perverst! och när fan började man odla bananer i havet?), 'Kalles Färskost Räka' och så vidare.

Vad jag aldrig har förstått angående de här tuberna (som inte bara innehåller rökt kaviar utan även, håll i er, tomatpuré, potatis och en enorm mängd socker) är att tillexempel "Kalles Randiga Banan" kommer ut, just det. Randig.
Min fråga är då: Hur har dom förpackat den där äckliga sörjan med diverse godsaker, egentligen? HUR kan den komma ut randig?

Går man dessutom in på Kalles Kaviars hemsida (www.kalles.se väldigt fyndigt) så kan ni, medans sidan laddar, få se en lång korv utav kaviar som buffrar fram sidan åt er (åter igen; fyndigt.)

Jag börjar även nu dra mina funderingar till en högre nivå. Varför är det just Kalles Kaviar?
Förmodligen är killen torsk, importerad och förklädd utav norrmännen för att infiltrera vårt trevliga Svensson-liv och skapa total katastrof. Kaviarn kommer förmodligen från Kalle.
Han är herren på täppan, drottningen i kupan och K:na i Kalles Kaviar.

Ett annat resonemang är att han helt enkelt lägger sin säd i blandningen. Sockret jämnar ut det salta. Kalle är inte snygg, och har aldrig varit. Dessutom verkar han inte växa och han har sett likadan ut sedan 1954. Jag kan bara gissa hur ofta han onanerar (statistik kommer inom snar framtid). Med tanke på de vita små pölarna som cirkulerar rundor på hemsidan drar jag mina egna slutsatser och inser att det senare alternativet är faktum.


Hoppas att frukosten smakar imorgon, gott folk. Godnatt önskar mig och Kalle

Inga kommentarer: