onsdag 1 oktober 2008

Kalle Skapar Konflikter, Kvinna Anlägger Mordbrand Och Hamnar I Karlstads-Expressen

Läste Expressen här för leden. Ni vet tidningen med flugan på? (kostar tio kronor) Hittade iallafall ett reportage om en kvinna som nu sitter dömd för mordbrand på grund av att hon fick fel pålägg på mackan.

Min åsikt delar sig på många plan angående den här frågan. Det finns många som kan vara de riktiga bovarna i dramat. Några av dessa skulle jag vilja introducera i det här blogginlägget.

Abba Seafood. Som sagt. Om den 26 åriga kvinnans pålägg hade varit Kalles så kan jag förstå henne fullt ut. Jag hänvisar till ett av mina tidigare blogginlägg för mer information och spekuleringar kring Kalles Kaviar. Hade det varit jag så hade jag förmodligen också anlagt mordbrand. Kalles Kaviar är inte att leka med. Dessvärre, som alla vet, så äter jag inte pålägg och kan alltså inte få fel pålägg. Skulle detta inträffa så vet ni varför Madrix står i lågor.

Jag. Om kvinnan läser min blogg skulle det förslagsvis kunna vara så att hon gillade Kalles Kaviar innan, och personalen var van vid att ge henne en macka med just Kalles Kaviar. Efter två minuters studerande utav min blogg beslutade hon sig för att inte gilla Kalles längre. Något som naturligtvis personalen inte kunde veta om, och poff, så skapas det ett missförstånd. Kvinnor är känsliga och tål faktiskt inte vad som hellst.

Värmland. Ja, Värmland. Är det någon av er som har sett filmen Smala Sussi? Det borde räcka som förklaring. Värmlänningar är inte kloka i huvudet.

Det sista alternativet är naturligtvis att kvinnan är galen på riktigt. Men att sitta på ett hem innebär inte att man är galen. Jag känner tonvis med människor som inte har alla hönsen hemma, och om alla vi då skulle sitta i ett gökbo så skulle vi förmodligen inte behöva deppa sönder varje fredagskväll då vi tvingas sitta hemma. Och ni skulle förmodligen inte läsa det här heller.

Jag ska forska mer i ämnet och förslagsvis skicka in en hänvisning till tingsrätten i Karlstad.
Läs mer på http://karlstad.expressen.se/nyheter/1.1134068/fick-fel-palagg-anlade-mordbrand

1 kommentar:

Anonym sa...

Honey, dina åsikter om Kalles går aldrig ur tiden. De är lika underbara alltid.Puss